Owsianka mistrz - czyli przepis na najlepszą owsiankę świata 2015 roku!

Owsianka mistrz - czyli przepis na najlepszą owsiankę świata 2015 roku!

Owsianka, czyli superzdrowe śniadanie niezaprzeczalnie króluje jako bohater zdjęć śniadań fit- maniaków na fejsbukach i instagramachJ. To niewdzięczne niegdyś danie, które chyba każdemu kojarzyło się z wielkim parującym talerzem nieapetycznej szaro-burej brei, podawanej w szpitalach i na zatrucia pokarmowe powędrowało w klasyfikacji fit- kulinarnej na sam szczyt! I wcale mnie to nie dziwi, bo owsiankę kocham całym sercem i nie jestem w stanie zliczyć na ile sposobów i z jakimi dodatkami już ją przygotowywałam!

I tak właśnie myślałam, że nic już mnie nie jest w stanie zaskoczyć w kwestii owsiankowych kombinacji, aż pewnego niedzielnego wieczoru, zupełnie przez przypadek, natknęłam się na kanale Kuchnia+ na program kulinarny właśnie o owsiance. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że w Szkocji ten rodzaj śniadania urósł niemal do dania narodowego. Mało tego! Szkoci organizują mistrzostwa świata w przygotowywaniu owsianki!

Dziś przychodzę do Was z przepisem na klasyczną owsiankę w wydaniu szkockim; owsiankę która zwyciężyła ubiegłoroczne Mistrzostwa Świata w Owsiance (tak, też byłam w szoku, że takie zawody są w ogóle organizowane!). Moje pierwsze spostrzeżenie – ale jak to, owsianka na wodzie na pewno nie będzie miała żadnego specjalnego smaku. Bardzo się myliłam!
Następnego dnia od razu spróbowałam wykonać owsiankę według tej mistrzowskiej szkockiej receptury i … razem z mężem tak się zachwyciliśmy, że ta właśnie ta wersja króluje ostatnio na naszym stole!


Jak przemycić strączki do diety – 5 najlepszych sposobów

Jak przemycić strączki do diety – 5 najlepszych sposobów

Rośliny strączkowe, czyli między innymi soczewica (czerwona, zielona, czarna), fasola, ciecierzyca, soja, groch to nieocenione źródła białka, witamin i minerałów. Są ogromnie popularne wśród wegan i wegetarian jako baza i doskonały zastępnik mięsa w wielu daniach (co często nie jest wyczuwalne w smaku!). Wiele osób pyta – ale niby jak / gdzie /  z czym mam niby jeść te strączki? Dlatego dziś 5 sposobów jak przemycić je do swojego jadłospisu!

Sama przekonałam się do strączków już kilka lat temu, najpierw po prostu zastępując ryż soczewicą w jakimś prostym daniu. Pamiętam, że bardzo zasmakowała mi „ta soczewica”, jednak nie miałam pojęcia w jaki inny sposób mogę ją jeszcze jadać. Najprościej zastąpić jest właśnie ryż, kaszę, czy makaron, ale przecież nie do wszystkiego pasuje no i może się znudzić. Na szczęście strączki są na tyle uniwersalne, że sprawdzają się w naprawdę wielu daniach.

Kiedy trafiłam na typowo wegańskie przepisy utonęłam w ich gąszczu. Odkryłam, że to właśnie w nich znajdę milion sposobów wykorzystania strączków.

Jedyne co przeszkadzało mi jednak, to długie gotowanie, na które nie zawsze jest czas… Zaczęłam więc gotować je w większej ilości „na zapas”, a potem jeść przez kilka dni na przeróżne sposoby. I z takimi sposobami dziś do Was przychodzę!

ciecierzyca przepisy
Wyniki Konkursu - Detoks cukrowy!

Wyniki Konkursu - Detoks cukrowy!

Dziś zapraszam na wyniki konkursu "Detoks cukrowy"!

Zadaniem konkursowym było podzielenie się w komentarzu na blogu lub Facebooku - Czym jest dla Ciebie holistyczne podejście do zdrowego odżywiania.

Spośród Waszych zgłoszeń wyłoniłam najciekawsze moim zdaniem komentarze i niniejszym mam zaszczyt ogłosić zwycięzców!



Recenzja książki „Detoks cukrowy” i KONKURS - książki do wygrania!

Recenzja książki „Detoks cukrowy” i KONKURS - książki do wygrania!

W dzisiejszych czasach chyba nikt już nie powie że „cukier krzepi”; raczej spotkamy się z twierdzeniem, że „cukier to biała śmierć”. I teoretycznie wszyscy o tym wiemy…, ale tylko teoretycznie, bo większość osób żyje w błędnym przekonaniu, że skoro nie dosładza herbaty, czy kawy, to cukru nie spożywa.

Nie zliczę ile już razy słyszałam od ciotek/sąsiadek/ koleżanek pewnie wypowiadane słowa „ Ja to W OGÓLE cukru nie spożywam!”. I choć wielokrotnie próbowałam uświadomić moje otoczenie, że cukier jest tak naprawdę wszechobecny w produktach, których nie podejrzewalibyśmy o to, widzę, że na moim gadaniu się kończy. Cóż, każdy ma prawo do własnych wyborów.

Bezwzględnie jednak cukier traktowany jest przez dietetyków jak narkotyk, który ukryty w wielu produktach, uzależnia i przyciąga, w konsekwencji wyniszczając nasz organizm i prowadząc do wielu chorób, a nie tylko nadprogramowych kilogramów, jak powszechnie się sądzi.

Książka Filippy Salomonson pt. „Detoks cukrowy” prowadzi nas za rączkę przez trzytygodniowy program, dzięki któremu odzwyczaimy nasz organizm od cukru i poczujemy się lepiej i raz na zawsze porzucimy cukrowy nałóg. Autorka gwarantuje, że już po 21 dniach jesteśmy w stanie wymknąć się spod władzy cukru.

detoks cukrowy książka

Copyright © 2017 by Koneserka Zdrowia