Ekspresowe kompozycje śniadaniowe dla każdego – gotowa ściąga do pobrania

Kompozycje śniadaniowe w miseczce typu owsianki, jaglanki, amarantussanki są tak popularne, że aż głowa boli! Wariacji na ich temat jest tak wiele - niby nic mnie już nie zaskakuje! Jednak gdy chcę przygotować coś „na szybko” często mam mętlik w głowie od tych wszystkich inspiracji i zdjęć, które regularnie przeglądam w sieci i w rezultacie często spoczywam na laurach dodając do owsianki „oklepanego” banana i masło orzechowe… mało ambitnie, szczególnie, gdy taka kombinacja pojawia się na moim stole trzy dni pod rząd…

Nie wspominam, że monotonne jedzenie nie jest dobre ani dla naszego organizmu, ani dla samopoczucia…, bo nawet te najpyszniejsze rzeczy zwyczajnie się nudzą.

Dlatego też opracowałam sobie małą ściągę. Wystarczy, że rzucę na nią okiem i momentalnie, nawet z zamroczonym umysłem po nieprzespanej nocy przez ząbkowanie córki, mam receptę na inną kombinację smakową! Bez myślenia, tak po prostu. 




Najważniejsza jest BAZA – czyli węglowodany – płatki owsiane są najpopularniejsze, ale nie mogę zapominać o leżących w szafce płatkach jaglanych, gryczanych, ryżowych, albo po prostu o kaszach wszelkiej maści;). Często gotuję „bazę” na dwa dni, jeśli jest to np. kasza jaglana.

Baza płynna – „miseczkowe” śniadania możemy zalać mlekiem (zwierzęcym lub roślinnym) albo wodą. Latem lubię też przygotowywać owsianki na zimno na jogurcie LINK DO PRZEPISU. Dlaczego o tym wspominam? Bo często zapominamy, że oprócz płatków gotowanych na mleku mamy także inne opcje, równie łatwe i szybkie.

Dodatki owocowe lub dżemowe  – wykorzystuję więc najczęściej świeżego banana, jabłko (tak najprościej), ale też owoce mrożone typu maliny, owoce leśne, mango albo owoce ze słoiczka w postaci konfitury i od razu moja miseczka nabiera innego smaku. Naprawdę niewiele potrzeba, by zmienić sobie smak, wystarczy inny smak dżemu (najlepiej dobrej jakości, a idealnie domowego), szczególnie jesienno-zimową porą. Dlatego staram się pamiętać, że oprócz wąskiego wyboru świeżych owoców o tej porze, mam też do dyspozycji słoiczki i mrożonki!

Dodatki w postaci posypki – gotową miseczkę ciepłego śniadania lubię często posypać po wierzchu przyprawami, bakaliami, wiórkami kokosowymi, kakao, rozdrobnionymi orzechami, nasionami, drobnymi owocami suszonymi.

Dodatki płynne –czyli syrop klonowy, miód, sok malinowy lub porzeczkowy - ten rodzaj dodatków pomijam jeśli wykorzystałam dodatki owocowe lub dżemowe, bo po prostu byłoby tego wszystkiego za dużo. Gdy jednak nie mam ochoty na owoce, dodaję do płatków lub kaszy jeden z płynnych dodatków w formie „esów- floresów” na wierzchu.

Dodatki ekstra sycące – do naszej miseczki możemy dorzucić też coś ekstra (i oczywiście na szybko), tak by nasze śniadanie dłużej utrzymało nasz poziom nasycenia w zdrowy sposób. Dlatego na etapie gotowania płatków dodaję czasem jajko, tak jak w TYM przepisie. Dobrym sycącym i kalorycznym dodatkiem jest też jedna lub dwie łyżki masła orzechowego.

Jak widzicie, kombinacji jest nieskończenie wiele. Niby są oczywiste, ale gdy jestem zaspana rano, nie zawsze wpadam na te, mogłoby się wydawać, bardzo oczywiste pomysły i często wymyślenie czegokolwiek, nawet najprostszego, graniczy z cudem. Wtedy zerkam na moją ściągę, którą trzymam gdzieś pod ręką i … śniadanie gotowe w kilka minut.

Zapraszam do moich poprzednich wpisów - przepisów na różne owsianki:


Jakie są wasze ulubione kombinacje śniadaniowe tego typu?

Co mieszacie w swoich miseczkach?

Lubicie kombinować, czy raczej stawiacie na sprawdzone przepisy?

Pozdrawiam,

Martynika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2017 by Koneserka Zdrowia