Zielone pesto z jarmużu czyli bomba zdrowia w kilka minut!

Zielone pesto z jarmużu czyli bomba zdrowia w kilka minut!

Dziś prezentuję Wam ekspresowy i zdrowy pomysł na obiad czyli pesto do makaronu z zielonych liści jarmużu, taka alternatywa dla bazylii.

Pesto z bazylii znają wszyscy, jednak żeby je przyrządzić trzeba pozbawić listków kilka krzaczków bazylii. O ile latem nie mam z tym problemu, bo uprawiam bazylię na balkonie, to zimową porą jest mi najzwyczajniej szkoda kupować kilka doniczek bazylii, by od razu je oskubać w całości:)

Jarmuż, tak popularny ostatnio, to ciemnozielone liście dostępne w marketach w foliowych paczkach, których właściwości zdrowotnych nie jestem tu w stanie zliczyć! Najważniejszy jest chyba fakt, że jarmuż uznawany jest za jeden z produktów o największych właściwościach antyrakowych na świecie - w tabeli ORAC, w której zestawiono produkty żywnościowe o największej liczbie antyoksydantów, plasuje się na samym szczycie, w zależności od klasyfikacji.

W magazynach o zdrowiu i przepisach w sieci jarmuż wykorzystywany jest głównie w zielonych koktajlach, a także jako zastępnik sałaty w sałatkach. Jest też coraz częściej używany do przyrządzenia pesto, podobnie zresztą jak inne zielone liście.
Kiedyś myślałam, że pesto można zrobić tylko z bazylii lub pomidorów suszonych (bo takie kombinacje są dostępne w sklepach jako gotowce w słoiczkach), okazuje się, że do pesto nadaje się także pietruszka, rukola czy właśnie jarmuż!


pesto jarmuż

Ekspresowe zdrowe odżywianie – moje sposoby

Ekspresowe zdrowe odżywianie – moje sposoby

Dziś przedstawiam Wam post inny niż wszystkieJ, czyli konkretne porady dotyczące tego, jak organizować zdrowe odżywianie szybciej, efektywniej i skuteczniej. Uwielbiam, kiedy godzina czasu spędzonego w kuchni procentuje nie tylko gotowym obiadem, ale też zrobionym w międzyczasie zdrowym deserem, pastą kanapkową na dwie kolacje i jakimś posiłkiem na kolejny dzień. Wymaga to jednak PLANOWANIA, przygotowywania pewnych półproduktów na zapas i w przemyślany sposób. Zaczynamy!

jak szybko i zdrowo odżywianie

Ekspresowe kompozycje śniadaniowe dla każdego – gotowa ściąga do pobrania

Ekspresowe kompozycje śniadaniowe dla każdego – gotowa ściąga do pobrania

Kompozycje śniadaniowe w miseczce typu owsianki, jaglanki, amarantussanki są tak popularne, że aż głowa boli! Wariacji na ich temat jest tak wiele - niby nic mnie już nie zaskakuje! Jednak gdy chcę przygotować coś „na szybko” często mam mętlik w głowie od tych wszystkich inspiracji i zdjęć, które regularnie przeglądam w sieci i w rezultacie często spoczywam na laurach dodając do owsianki „oklepanego” banana i masło orzechowe… mało ambitnie, szczególnie, gdy taka kombinacja pojawia się na moim stole trzy dni pod rząd…

Nie wspominam, że monotonne jedzenie nie jest dobre ani dla naszego organizmu, ani dla samopoczucia…, bo nawet te najpyszniejsze rzeczy zwyczajnie się nudzą.

Dlatego też opracowałam sobie małą ściągę. Wystarczy, że rzucę na nią okiem i momentalnie, nawet z zamroczonym umysłem po nieprzespanej nocy przez ząbkowanie córki, mam receptę na inną kombinację smakową! Bez myślenia, tak po prostu. 

Copyright © 2017 by Koneserka Zdrowia