Migdały w miodzie z cynamonem – czyli naturalny zdrowy deser w 20 sekund

Ochota na „coś słodkiego”… myślę, że każdy wie o czym mówięJ.

zdrowy deser


Słodycze a słodkości to jednak ogromna różnica! Słodycze kojarzą mi się z gotowymi produktami kupowanymi w sklepie, słodzonymi rafinowanym cukrem lub syropem glukozowo- fruktozowym, wypełniaczami niewiadomego pochodzenia, nie przynoszące organizmowi nic dobrego. Słodkości natomiast  to wszystko to, co słodkie z natury, czyli miody, odpowiednio suszone owoce, naturalne syropy (…), które oprócz smaku wspaniale odżywiają i wzmacniają organizm. Kilka lat temu całkowicie zrezygnowałam ze słodyczy na rzeczy słodkości. Obecnie wyczuwam ogromną różnicę i naprawdę ani trochę „nie ciągnie” mnie do nich.


Powodami, dla których zastępuję słodycze słodkościami jest wiele, a jednym z nich jest moje zapalenie tarczycy Hashimoto, w przypadku którego zalecane jest ograniczenie do minimum spożywania ”sztucznego” cukru. Prawdziwe słodkości są ukryte w naturze, trzeba tylko je odnaleźć, a organizm naprawdę odczuje różnicę!

Moje słodkie, zdrowe deserowe kombinacje kulinarne dają mi naprawdę wiele radości :):):)

Dziś szybka propozycja- migdały w miodzie z cynamonem- deser, którego przyrządzenie zajmuje … 20 sekund w kuchence mikrofalowej. Takie połączenie bardzo pasuje do obecnej jesiennej pory roku, a składniki to czysta natura!

Potrzebujemy:
Migdałów
Miodu
Cynamonu

Wsypujemy migdały do miseczki, dodajemy sporo cynamonu.


Dodajemy czubatą łyżeczkę miodu.



Umieszczamy w mikrofali na 20 sekund (nie dłużej, bo „zabijemy” cenne właściwości miodu)



Wyjmujemy z mikrofali i dokładnie mieszamy tak, by płynny już miód z cynamonem oblepił migdały.



Smacznego!

Czy podobnie, jak ja lubicie poszukiwanie zdrowych zamienników sklepowych słodyczy?

Pozdrawiam,
martynika

5 komentarzy:

  1. ja tak całkiem nie przepadam za migdałami..ale ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszne :) Ja czasem robię coś takiego, że mieszam włoskie orzechy z miodem i chwilkę podprażam na patelni - też są super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super pomysł :) Bo zwykle samych migdałów nie lubię jeść :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 by Koneserka Zdrowia